Training Communicatiestijlen
sep20
90 procent van alle misverstanden en irritaties wordt veroorzaakt door de manier waarop we communiceren, niet door de inhoud! Het probleem is dan eigenlijk een verschil in communicatiestijl. Van wat de een een heel normale manier van communiceren vindt, gaan bij de ander de haren overeind staan. In deze training leert u de vier verschillende communicatiestijlen kennen en hoe u daarop kunt inspelen. Ook ontdekt u op speelse wijze uw eigen communicatiestijl. Het resultaat: uw boodschap komt over en het lukt u beter om mensen te motiveren en in beweging te krijgen. Tijdens Praktijk Anno Nu beoordeeld met een 8,2!
Tijdens deze training leer je anders, bewuster en vooral sterker communiceren, waardoor je sneller resultaten boekt. Na het volgen van deze training ligt je focus weer op waar het over moet gaan in plaats van hóe iets is gezegd.
- Waarom voor jou? Mensen hebben een eigen voorkeur in communicatiestijl. En waar mensen verschillende communicatiestijlen gebruiken, kan de samenwerking snel verstoord worden. Wij leren je de vier hoofdstijlen herkennen en toepassen. Je leert wat jouw stijl is en hoe je kunt inspelen op de stijl van je gesprekspartner. Zo krijg je, zakelijk en privé, meer begrip voor elkaar en verlopen gesprekken soepel.
Dit programma is iets voor jou als je...
- je boodschap wilt leren overbrengen zoals je deze bedoelt;
- sneller wilt praten met mensen over de inhoud in plaats van de vorm;
- meer resultaten wilt ervaren in je communicatie met klanten, collega’s en in de privé sfeer;
- je irriteert aan de wijze van communiceren van anderen.
Het is minder geschikt als je... - in je comfortzone wilt blijven;
- niet wilt investeren in je eigen mentale welzijn;
- niet bereid bent jezelf onder de loep te nemen;
- niet geïnteresseerd bent de relatie met anderen te verbeteren.