De 5 grootste ergernissen op de werkvloer
1. De telefoon gebruiken tijdens vergaderingen en gesprekken.
Veruit de meeste mensen ergeren zich aan collega's die hun telefoon gebruiken tijdens vergaderingen of gesprekken. Dit wordt omschreven als onbeschoft en irritant, zeker als de respondent degene is die zijn/haar verhaal houdt in een meeting. Het is storend als mensen iets anders aan het doen zijn: alsof de spreker niet belangrijk is.
2. Mensen die hun afspraken niet nakomen
Het is bijzonder lastig werken en plannen wanneer een afgesproken deadline niet wordt gehaald. Mocht je het aan zien komen, communiceer dan tijdig wanneer dit het geval gaat zijn en wat de stand van zaken is.
3. Roddelen
Een roddel of slinkse grap over collega’s kan zeer verkeerd vallen, en veel meer schade aanrichten dan je in eerste instantie zou denken. Natúúrlijk roddel jij nooit, maar gek genoeg zal iedereen dat beweren. En toch gebeurt het.
4. Het eindeloos cc’en van irrelevante mensen in je mails
Deze ergernis is duidelijk. Veel te veel onzinnige adres-informatie bij de kettingmails die iedereen in de werkgroep ontvangt. Dit is wellicht bedoeld om je in te dekken en te zorgen dat iedereen van de hoed en de rand weet, maar dat maakt het niet altijd duidelijker.
5. Te laat komen
Je hebt te laat komen en te laat komen. Dat kan iedereen gebeuren. Maar: het is belangrijk hoe je hiermee omgaat. Als je niets laat weten en een uur te laat verschijnt op een belangrijke vergadering, is dat een ander verhaal wanneer je goed communiceert als je iets later bent en na een kwartiertje binnen komt wandelen.

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Eigenzinnige fysio-ondernemer Patrick ter Brugge: ‘Denk in kansen en niet in beperkingen’
27 mrt om 12:30 uur 6 minDe nieuwe praktijkmanager: een antropoloog die van reuring houdt
25 mrt om 12:00 uur 4 minIk wou dat ik twee hondjes was of soms gewoon een éénpitterpraktijk. Als tandarts dan. Je hebt met jezelf te…
Binden, boeien en behouden van je team
24 mrt om 08:45 uur 4 minMedewerkers zijn natuurlijk de onmisbare basis van de praktijk. En dat voel je zeker in deze tijd, waarin…
Op weg naar echte en virtuele dokters in de maatschap
18 mrt om 10:00 uur 4 minIn april 2023 schreef ik in een column in MedischOndernemen: 'Ik wens u veel personeel'. Want zonder goede…
Paul Wormer over 'De dokter en de vakgroep': ‘Een praktijk runnen vraagt reflectie, training en kunnen delegeren’
17 mrt om 13:03 uur 6 minHuisartsen staan voor grote organisatorische en strategische uitdagingen. In zijn boek 'De dokter en de…
Een Goed Gesprek met Nora Ennahachi over ‘boeien en binden’: ‘Praktijkmanager is de sleutel tot succes’
7 mrt om 10:00 uur 5 minNu tandartspraktijken steeds vaker te maken krijgen met personeelsverloop en -tekorten is het…
‘Als we niks doen, zit over vijf jaar een kwart van Doetinchem zonder huisarts’
6 mrt om 11:15 uur 4 minIn de Gelderse Achterhoek en de Liemers is het steeds lastiger om een huisarts te vinden. Sommige praktijken…
Reactie toevoegen