Binnen 7 minuten een factoringovereenkomst
Sinds dit najaar is het voor zorgaanbieders mogelijk om volledig digitaal een factoringovereenkomst af te sluiten met Famed. De unieke samenwerking met Company.info, Forque, Immense, Ondertekenen.nl, Vektis en Virtual Affairs maakte deze digitalisering mogelijk. Voor zorgaanbieders een grote stap vooruit: naast de enorme tijdsbesparing is de nieuwe werkwijze veel efficiënter, veiliger en minder foutgevoelig.
Waar het gemiddeld 57 dagen duurde voordat een zorgaanbieder een getekende factoringovereenkomst had met Famed, is dit nu al mogelijk binnen 7 minuten. Na het selecteren van het gewenste factoringproduct op famed.nl worden automatisch via Company.info en Vektis de benodigde gegevens opgehaald uit de Kamer van Koophandel en het AGB-register. Zo wordt direct gewaarborgd dat alleen bevoegde zorgaanbieders kunnen declareren via Famed. De daarna automatisch gegenereerde overeenkomsten kunnen via Ondertekenen.nl, een dienst van Evidos, direct worden ondertekend door alle tekenbevoegden waarbij via iDIN de identiteitscontrole plaatsvindt. Tot slot wordt alle data direct vastgelegd in Afas, het CRM systeem waar Famed mee werkt.
Een jaar om tot deze online dienst te komen
Aan het daadwerkelijk realiseren van dit proces is een intensief traject vooraf gegaan waarbij Famed in samenwerking met Virtual Affairs het gewenste proces tot in detail heeft uitgewerkt. Waar Forque Famed gedurende het volledige traject heeft geadviseerd, heeft Immense het proces gebouwd. Al met al een intensief traject waar Famed ruim een jaar mee bezig is geweest. “Wij zijn ontzettend trots dat het ons is gelukt om zorgaanbieders de mogelijkheid te bieden om zelf het gewenste factoringproduct samen te stellen, een offerte te maken en vervolgens online de benodigde overeenkomsten te tekenen. Geheel passend bij deze tijd kunnen zorgaanbieders nu ook op hun eigen moment hun factoringproduct afsluiten. Daarnaast valt er voor de interne organisatie een flinke administratieve last weg. Een besparing die wij graag teruggeven aan onze klanten en inzetten om onze dienstverlening continu te ontwikkelen.” aldus Jeroen van Geelen, verantwoordelijk voor Business Development bij Famed.
Een diepte investering, ook voor de partners van Famed
Het automatiseren van een dermate complex proces gaat niet zonder slag of stoot. Ook de partners van Famed hebben dit aan den lijve ondervonden. Arthur Duffels (CEO Immense) “Het proces was vooraf goed uitgedacht; essentieel om het systeem goed te kunnen bouwen. Toch vraagt een dergelijk project altijd om flexibiliteit van het team om nieuwe wensen in te passen. Het is gaaf om te zien dat het is gelukt om met alle benodigde partijen te integreren en de zorg een stap verder te helpen in de digitaliseringsslag.”.

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
‘Sociale Tandarts’ Nejoud Alkaabi: ‘Breng de tandartszorg terug in het basispakket’
20 mrt om 10:30 uur 3 minIn Rotterdam-West opent tandartspraktijk Zen You Smile tijdens de ramadan haar deuren voor mensen die geen geld…
CBS: 1 op de 6 volwassenen heeft last van tand- of kiespijn
19 mrt om 10:00 uur 4 minIn 2024 gaf 16 procent van de Nederlandse volwassenen aan in de afgelopen twaalf maanden last te hebben gehad…
Op weg naar echte en virtuele dokters in de maatschap
18 mrt om 10:00 uur 4 minIn april 2023 schreef ik in een column in MedischOndernemen: 'Ik wens u veel personeel'. Want zonder goede…
Jaarverantwoording: Uitstel aanvragen kan tot uiterlijk 31 maart
3 mrt om 08:45 uur 4 minDe Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza) verplicht zorgaanbieders om jaarlijks een jaarverantwoording in te…
Stop met alle ‘geplapper’ en laten we de cao fysiotherapie realiseren
13 feb om 13:47 uur 4 min‘Geplapper’ - een schitterend Duits woord dat ik associeer met alles wat momenteel niet IN maar AAN de…
Miljoenen voor ‘Innovation Booster 2025’ in de mondzorg. Consortia kunnen PPS-projectvoorstellen indienen
10 feb om 08:34 uur 3 minHet ORANGEHealth-consortium heeft 3,45 miljoen euro subsidie ontvangen van Health~Holland om de mondzorg in…
Vcare en Fonkelzorg over ‘de AI-revolutie’ in de eerste lijn: AI verbetert bereikbaarheid, triage én consulten
3 feb om 15:15 uur 5 minDe opkomst van kunstmatige intelligentie-toepassingen in de huisartsenpraktijk gaat razendsnel. Tegelijkertijd…
Nieuwe pensioenwet (deel 2): De basis van het Nederlandse pensioenstelsel
27 jan om 13:00 uur 4 minIn deze blog zullen we enkele belangrijke pijlers van ons pensioenstelsel onder de loep nemen. Door inzicht te…
Reactie toevoegen