De belangrijkste skills voor succesvolle (zorg)ondernemers
Op actie gericht
Het gaat met name om actiegeoriënteerde marketing. Ook als u (para)medicus bent. Juist dan. Een groot aantal van mijn klanten weet niet hoe ze dit moeten aanpakken. Dit wordt immers ook niet geleerd op hbo en wo zorgopleidingen. Ondernemen is een vak. Een erg leuk vak, maar het is wel handig als u weet hoe het werkt.
Verliefd op marketing
Ik geloof dat wanneer u een dienst heeft waar u zelf echt in gelooft, het aan u is om deze dienst aan de man (of vrouw) te brengen. Het is uw zaak om de ideale klant te vinden, niet andersom. Ik geloof dat als u succesvol wilt zijn, u verliefd moet worden op marketing. Dat klinkt misschien gek, want heel vaak ontmoet ik mensen die marketing een vies woord vinden. Maar ongemerkt doen we allemaal aan marketing. We hebben allemaal wel eens een boek gelezen dat we heel goed vonden en dat besproken hebben met vrienden en/of familie, een goed restaurant ontdekt en dit gedeeld met anderen, of een goede fles wijn. Allemaal marketing!
Als u doet wat u altijd deed, krijgt u wat u altijd kreeg
Ik leer mijn klanten de moderne marketingmethode toe te passen. Deze methode bestaat uit geven, eerlijkheid, transparantie, zorgen voor en helpen. Ik zie marketing anders dan anders: als een uitstekende manier om te helpen. En als u het op die manier bekijkt, dan is er niks opdringerigs of onprettigs aan. Juist in de zorg is deze nieuwe marketingmethode op zijn plek. Kijken wat u kunt brengen in plaats van halen. Ik vind het leuker dan leuk om dingen te doen die compleet anders zijn. Out of the box, want als u altijd doet wat u altijd deed, krijgt u wat u altijd kreeg. En als het uw bedoeling is om een succesvolle praktijk te realiseren, dan zult u iets op een andere manier moeten doen. Focus meer op wat u kunt geven, dat is een van de aspecten die uw bedrijf succesvol maken.
Gabriëlle Beens, BHS
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Coach Chris Eijkenaar helpt fysiopraktijken zichzelf opnieuw uit te vinden: ‘Kijk met een ondernemersbril naar je meerwaarde’
3 okt om 10:30 uur 8 minDental Clinics en ReviewCollect over hun succesvolle samenwerking: ‘Lovende reviews bieden een enorme positieve energie aan het hele team’
16 jul om 14:00 uur 8 minDental Clinics heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt. Sinds 2021…
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Reviews in de zorg zijn altijd zinvol
26 feb om 15:00 uur 5 minMascha van Wermeskerken over het strategisch jaarplan: ‘Het ideale plaatje helder op het netvlies van het team’
15 feb om 14:47 uurMascha van Wermeskerken, eigenaar van Dentiness, is praktijkmanagementcoach en -adviseur voor het…
Ellen Wilterdink (Tandzorg Haaksbergen) over samengaan van praktijken: ‘Basis gelegd voor verdere groei’
29 nov 2023 5 minEllen Wilterdink, vestigingsmanager van Tandzorg Haaksbergen, vertelt over de ‘verhuizing, verbouwing en…
Een positief gezonde organisatie worden: welke stappen zet je in de praktijk?
29 nov 2023 5 minVoor de invoering van het model ‘positieve gezondheid’ in de praktijk is het belangrijk dat je de filosofie ook…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Reactie toevoegen