Tandarts installeert stopknop voor patiënten
Patrick kwam op het idee om de knop te maken toen hij ooit de biografie van Freddy Heineken las, zo vertelt hij aan RTL Nieuws.. "Naast ondernemer was hij ook een uitvinder. Hij vond dat iedere tandarts een dodemansknop moest installeren, waarmee patiënten zelf de boor stil kunnen zetten."
Zodra een patiënt op de stopknop drukt, stoppen de apparaten vanzelf. Vadasz moet dan eerst het apparaat dat hij gebruikt neerleggen voor hij weer verder kan gaan. Dat geeft de tandarts gelegenheid om de patiënt even gerust te stellen. De knop zit er nu drie maanden en er hebben al een aantal mensen gebruik van gemaakt. De tandarts vraagt dan of hij de patiënt veel pijn deed en neemt wat tijd om hem of haar gerust te stellen. "Dat vinden ze echt fijn, dat ik die tijd neem. Maar van de meeste patiënten hoor ik dat ze al rustiger worden omdat ze weten dat ze op de knop kunnen drukken als ze dat willen. Precies zoals Heineken al verwachtte," aldus Vadasz tegen RTL Nieuws.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Therapieland en Ksyos: Tien jaar samen voor mentale veerkracht
15 nov om 09:45 uur 5 minBas van Nispen en Jarno Meijer zijn mannen met een missie. Hun doel: zorgen dat goede zorg breed bereikbaar…
Pleidooi voor alternatieve bekostiging: Betaling per verrichting geeft een perverse prikkel. Wat werkt dan wel?
22 okt om 12:00 uur 5 minMedipro helpt bij stoppen met roken: Veelzijdige ondersteuning aan roker én huisartsenpraktijk
10 okt om 09:00 uur 5 minMedipro wil rokers helpen om te stoppen met roken. De landelijke organisatie biedt sinds 2011 ‘stoppen met…
CEO Emile van Oorschot over het succes van Bergman Clinics: ‘Zelfstandige behandelcentra houden de zorg toegankelijk’
7 okt om 12:15 uur 8 minDe inzet op kwalitatief hoogwaardige focusklinieken verklaart het grote succes van Bergman…
Coach Chris Eijkenaar helpt fysiopraktijken zichzelf opnieuw uit te vinden: ‘Kijk met een ondernemersbril naar je meerwaarde’
3 okt om 10:30 uur 8 minBellen met Lotte: Complete telefonieoplossing die voor rust en overzicht in de praktijk zorgt
1 okt om 13:34 uur 4 minBellen met Lotte biedt een complete telefonieoplossing voor de eerstelijnszorg om zorgverleners weer tijd te…
‘In gezonde staat’: pandemieën bepaalden de geschiedenis - en mogelijk ook de toekomst
1 okt om 13:25 uur 5 minSimon Schama vertelt in het boek ‘In gezonde staat’ hoe de medische wetenschap van de achttiende eeuw tot begin…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
10 sep om 13:00 uur 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
Reactie toevoegen