Minder administratie en meer ondernemerschap met Intelly
Voordat hij bij Intelly aan de slag ging, werkte Garritsen bij diverse ICT-gerelateerde bedrijven. Daar was hij altijd bezig met het opzetten en uitbouwen van nieuwe ideeën en mogelijkheden. Naast Intelly begeleidt Garritsen op regelmatige basis diverse MKB-bedrijven in het professionaliseren van de bedrijfsvoering.
Wat is nodig om als ondernemer succesvol te zijn?
“Het is belangrijk om te focussen op de dingen die je leuk vindt en waar je goed in bent. Als ik te druk ben met de dagelijkse dingetjes, ben ik niet meer creatief, heb ik gemerkt. Daarom heb ik alle dingen die ik minder graag doe geautomatiseerd of uitbesteed. Als je te druk bent met de bijzaken, is er niet genoeg ruimte in je hoofd voor de echt belangrijke dingen. Ik zie bij veel praktijken dat er weinig tijd over blijft voor ondernemerschap en innovatie, dan kom je als bedrijf op den duur niet meer vooruit.”
Hoe is het idee voor Intelly Care ontstaan?
“In 2007 kwam een van onze ontwikkelaars in gesprek met een tandarts die zijn administratie en clearing wilde versimpelen. Daar is de eerste versie van de software uit ontstaan. Daarna zijn we de software verder gaan ontwikkelen. Continue komen er nieuwe mogelijkheden en functionaliteiten bij en we merken dat steeds meer tandartsen belangstelling hebben en gebruik maken van onze software.”
Hoe helpt Intelly om te focussen op de hoofdzaken?
“Ik zie dat praktijkhouders vaak veel tijd kwijt zijn aan de administratie. Overdag de hele dag patiënten en dan ’s avonds of in het weekend nog de administratie, dat breekt je op den duur op. Intelly zorgt ervoor dat de administratie een stuk minder tijd kost. Je hoeft alleen nog maar de facturen te scannen met onze scanner of een foto van een pinbonnetje via je mobiele telefoon door te mailen. Alles wordt dan automatisch ingeboekt en is online heel makkelijk terug te vinden. Betalingen zijn met de spreekwoordelijke druk op de knop geregeld. Bij de praktijkhouder kan deze actie dan weer van het lijstje, het hoofd is weer leeg.”
Als je die administratieve rompslomp kwijt bent en genoeg tijd hebt gecreëerd om te ondernemen, wat ga je dan doen?
“Elke praktijk moet zijn eigen doelen stellen. Die zijn enerzijds afhankelijk van de patiëntenpopulatie en de concurrentie, anderzijds ook van hoe je als ondernemer zelf in elkaar steekt en de vaardigheden van jezelf en jouw team om je heen. Om de gestelde doelen te kunnen monitoren, is het cruciaal dat je op elk moment weet hoe je bedrijf presteert. Daar helpen wij de tandartsen ook bij. Met Intelly heb je op elk moment inzicht in je financiële stromen. Je weet precies hoe je er vandaag financieel voor staat, wat er nog binnen moet komen van patiënten en zorgverzekeraars en welke uitgaven je hebt gedaan of binnenkort nog moet doen. Overigens: je personeelsadministratie kan ook via Intelly.”
“Als ondernemer vind ik het een must om zelf maximale controle te hebben over de financiële geldstromen. Met Intelly komt het geld van de declaraties binnen op je eigen rekening, ongeacht of het afkomstig is van zorgverzekeraar of patiënt. Vragen over facturen komen ook rechtstreeks bij jou binnen, immers jij kent je patiënten het beste. Het hele proces van het versturen van facturen, aanmaningen, het uitbetalen van het personeel en leveranciers gaat snel en makkelijk via Intelly. Zo weinig mogelijk rompslomp, dat is wat wij leveren. Een leuke bijkomstigheid is dat de restdeclaraties die aan patiënten worden verstuurd op je eigen briefpapier afgedrukt worden. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vind omdat het de binding van de patiënten met je praktijk bevordert.”
Kost het niet vreselijk veel tijd om over te schakelen naar een nieuw systeem zoals dat van Intelly? “ Dat valt in de praktijk heel erg mee. Wij helpen bij elke stap. Het hoeft niet gehaast, de overstap kan ook gefaseerd. Bijvoorbeeld eerst de boekhouding en later het declaratieproces, of juist andersom. Wij passen ons aan aan de snelheid en de behoeftes van de praktijk. Sommige praktijken doen een jaar over de overstap, anderen een maand.”
“Natuurlijk is het een hele stap om als praktijkhouder over te stappen naar een nieuw systeem, maar als ondernemer moet je blijven vernieuwen. Je moet wel met de tijd meegaan om in business te blijven.”
De voordelen van Intelly op een rij:
- Minder tijd kwijt aan de administratie
- Continu volledig overzicht van uw financiële situatie
- Snelle geldstroom, direct op uw eigen bankrekening
- Lagere kosten
- Facturen op eigen briefpapier per post en/of e-mail
- Hoge besparing op uw administratiekosten
- Uw accountant of boekhouder kan real-time meekijken in uw administratie
Contact:
Erik Garritsen
E-mail: erik@intelly.nl
Telefoon: 06 27 04 79 76
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Pleidooi voor alternatieve bekostiging: Betaling per verrichting geeft een perverse prikkel. Wat werkt dan wel?
22 okt om 12:00 uur 5 minWaarom als praktijkhouder huwelijkse voorwaarden opmaken?
16 okt om 10:00 uur 4 minTijdens je leven structuur aanbrengen in de bestemming en het beheer van je vermogen na overlijden. Dát is…
Estate planning voor de praktijkhouder: 5 tips!
9 okt om 11:30 uur 5 minTijdens je leven structuur aanbrengen in de bestemming en het beheer van je vermogen na overlijden. Dát is…
Coach Chris Eijkenaar helpt fysiopraktijken zichzelf opnieuw uit te vinden: ‘Kijk met een ondernemersbril naar je meerwaarde’
3 okt om 10:30 uur 8 minErik van Dam (VvAA) over de handhaving op ‘schijnzelfstandigheid’: ‘Kun je straks nog als zzp'er in de zorg werken? Dat lijkt heel beperkt’
20 sep om 11:30 uur 6 minDe Belastingdienst gaat weer serieus handhaven op schijnzelfstandigheid en de bestaande modelovereenkomsten…
De nieuwe pensioenwet deel 1: De veranderingen in de nieuwe pensioenwet in het kort
12 sep om 13:38 uur 3 minSinds 1 juli 2023 is de Wet Toekomst Pensioenen in werking getreden. In deze wet zijn afspraken vastgelegd over…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
10 sep om 13:00 uur 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
Rabo Medicidesk: ‘Begin nu met het verduurzamen van je praktijkpand’
28 aug om 14:30 uur 5 minHadoks, de regionale huisartsenorganisatie in de regio Haaglanden, zet in een serie podcasts de spotlight op de…
Reactie toevoegen